Alla inlägg under juli 2010

Av beyondtheshadows - 31 juli 2010 13:27

Sitter här i soffan och väntar på att A´s Faster och kusin ska komma på besök.

Kolla in lägenheten och dricka en kopp kaffe skulle jag tro.


Har nyss varit och stor handla, lite inför det kommande besöket i morgon och kvällens bravader.

I kväll står det grillning på schemat.

Ska ut till ett par vänner och grilla lite, och så blir det Vin dricka i kväll.

Kommer att bli alla tiders   


I morgon så kommer A`s syster och sambo hit och ska vara kvar här ett par dagar. Vet inte hur länge ett par dagar är men ja, ett tag blir dom kvar helt enkelt.

Ska göra en västerbottenpaj tills dom kommer med en god sallad till. Det blir alla tiders det.


Har just nu en sååå grym huvudvärk igen, tror det är typ 6 gången på en vecka bara, och jag vet inte vad det beror på.

Ska ta mig en tablett snart och lägga mig ner en stund.¨

Det hinner jag nog innan besöket. (hoppas jag i alla fall)


Har lite skrivkramp i dag märker jag.

Så jag beslutar mig för att  avrunda här.


¤BeyondTheShadows¤

Av beyondtheshadows - 30 juli 2010 11:17

Ja i dag är det första gången på väldigt länge som jag är hemma själv och A är i väg och jobbar.

I morse vid 04.30 ringde klockan och han stressa upp och i väg.


Hittade inte hans etui bara, helt jäkla borta va den.

Han fick åka utan den, och jag fick sova vidare.

Dock så var det ju inte så värst lätt att somna om märkte jag.

Men till slut gick det.


Upp vid 8 för att hinna in i duschen och sedan i väg för att plocka mina ögonbryn,

detta resulterade i att senare i dag blir det lunch med bästa tjejen som finns.

Hon som alltid står bakom mig och framför mig.

Vi har gått igenom mycket tillsammans, sorg och glädje.


I går kom jag över ett blogg inlägg som handlade om en tjej som inte mådde så värst bra. Jag vet vem hon är irl, och inlägget var rörande osv.

Men det som jag tänkte på när jag läst klart inlägget och komentarer så slog det mig en tanke om just detta fenomen/känsla Jag älskar dig!


Att personer som gått i från att aldrig kunna säga Jag älskar dig till i stort sätt missbruka meningen.

Klart man ska kunna säga att man älskar någon, men när det kommer hela tiden.

Så fort man är glad eller ledsen måste man säga det då?

Kan man missbruka den meningen?

Jag själv tror att man kan missbruka innebörden av meningen.

På något konstigt sätt känns det som folk måste hävda sig genom att säga det.

Det känns inte alltid helt äkta när dom säger det, varför kan jag berätta. För jag vet inte alls varför det känns så.


Nu tar jag och lägger mig en stund på soffan.


Eftermiddagens schema är följande:


*Lunch

*Städa

*Baka

*Laga mat.


Hoppas ni får en bra Fredag i dag.


¤BeyondTheShadows¤

Av beyondtheshadows - 29 juli 2010 20:09

Hela dagen har den varit grå och dann,

men jag måste säga att jag tycker att det är mysigt oxå.

Kura ner sig i soffan och bara mysa.

Tända lite ljus och bara gosa ner sig.

Ja ni vet.


Riktigt så har inte denna dag varit då.

Åkte ut till C i morse, först in på ICA för att handla lite frukost.

Fräskt bröd och god juice.

Sen bar det av ut till C och alla hundarna för mys frukost.

Massa prat och skratt.

Jag älskar verkligen den tjejen, hon gör min bror hel.

Att se deras lycka det värmer mitt hjärta.    


Vi satt och kolla på tv en stund och hade det bara bra.

Underbart att vara ute på landet, längtar dit men ja det finns inte så mycket att hyra eller köpa. för mycket pengar.


I morgon ska Alexz i väg på lite extra jobb.

Genom ett par vänner så ska han nu testa på att jobba inom flytt firma.

Håller tummar och tår att han gillar det så han kan jobba lite extra.

kl 04.30 ringer klockan i morron.


Själv ska jag ha liten egen tid och har beställt tid för att plocka brynen lite så man ser i alla fall lite välvårdad ut inför helgens besök som kommer.


Röksuget har i dag varit lugnt, fått mina attacker att jag vill ha, men det vill jag ju innerst inne inte ha.

Jag får skylla mig själv att vi var så jävla duma och rökte nu på semestern.

Ångrar det bittert. jävla skit.

Men det är bara att kavla upp ärmarna och ta nya tag helt enkelt.

Och hitills går det ju alla tiders igen :-)


Nu ska jag kolla runt lite här på Bloggtoppen och se vad ni andra skriver.

Ha det bäst och var rädda om varandra.


¤BeyondTheShadows¤



Av beyondtheshadows - 28 juli 2010 12:30

Ja det är ett onödigt ont att månad efter månad betala dessa jäkla räkningar.

Ska väl inte klaga nu eftersom sista månaderna har vi levt rätt bra.


jag har fått ut pengar från min försäkring från misshandeln.

Skattepengar som har trillat in på kontot.

Det har varit bra månader då vi äntligen har fått "glömma" bort att A inte har ett jobb, och att vi alltid ska hamna i sjön.

Äntligen så har vi fått vara som alla andra som kan äta ute, handla på IKEA och förnya vårat hem. Ja allt det som man vill göra.

Nu var det våran tur. :-)


Nu när månadens räkningar är betalda så har vi återigen inga monstersummor på kontot.

Men vi överlever helt klart. Vi sitter som jag skrivit tidigare inte i sjön.

Kanske våran tur att komma på rätt köl nu.


Skicka sms i morse och ville bjuda älskade C på frukost, men tyvärr hade hon redan planer så vi får ta det en annan gång helt enkelt.


A han sover fortfarande, har försökt att väcka honom,men ja det är inte det lättaste. :-)


Tog mig en lång skön promenad i går.

Riktigt skönt var det, gick runt och prata i mobilen och helt plötsligt så gick det mycket lättare att gå när man hade någon att prata med.


I dag vet jag inte vad vi ska hitta på.

Vi prata om att göra något men vi vet inte vad riktigt.

Den som lever den får se helt enkelt.


Nu ska jag i ta o hoppa ur morgonrocken och starta i gång den här dagen som är lite segstartad.


Have a nice day!


¤BeyondTheShadows¤

Av beyondtheshadows - 27 juli 2010 17:20

Jag borde ju skämas.

Solen skiner ute och jag har semester.


Sitter på Fejjan och kollar och kommer i kontakt med en tjej som gått på mitt vikariat som jag går på nu.

Vi pratar lite jobb och jag tycker att det är skönt att nån förstår vad jag säger.

Vi kommer in på att prata om hennes jobb hon har nu på en gruppbostad.

Hon berättar att det kommer att finnas tjänster där på 100%

Åter ännu en gång så blir jag lite bortglömd ur systemet. och vet ingenting om detta.

Det roliga är att deras chef gått ut med till dom att jag ev är tänkt till tjänsten.

När skulle jag få veta detta då?


Jag ville ju till en annan gruppbostad.

Men kom till ett dagcenter, trivs kanon.

MEN!

nu vet jag inte vad jag vill längre.

Vill jag jobba på dagcenter med bara dagturer 8-16 Måndag till Fredag, vilket jag bara älskar, men jobba med något som inte kommer att utveckla mig alls. Ett yrke där jag trivs men inte utvecklas.


Eller ett arbete där jag kan trivas, på ett gruppboende för utvecklingsstörda.

Där arbetstiderna är oregelbundna. Dag, kväll, natt.

Men ett ställe jag kan utvecklas.


Åhhh va jag hatar att detta ska snurra runt i huvet på mig.

Så sjukt trött på det.

Känns som att jag låter vissa saker bara rinna ur händerna på mig för att jag tycker att jobbbet jag har nu är skönt eftersom det bara är dagtur.

men vad får jag ut av det då?

Jag utvecklas inte.


Kanske dax att morska upp sig igen och se sig om efter nått annat.


Arbetsgruppen är lite speciell oxå.

Jag får krav på mig som jag inte rikigt är beredd på.

Känner mig välkommen vissa dagar och andra dagar känns det som att helst skulle jag nog ha stannat hemma och inte kommit dit för jag är enbart i vägen.

Ja jag vet att jag skulle ge det en chans men det är såååå tungrott.

Motstånd i allt man gör.


Känner bara att jag inte har några arbetskamrater.

Jag kommer inte in i denna grupp.

och min gamla grupp dom har redan glömt bort mig.

Så vart hör jag hemma då?


Jag får nog lägga allt på hyllan en stund.

2 veckor kvar att ha semester.


¤BeyondTheShadows¤

Av beyondtheshadows - 26 juli 2010 23:40

Ja det är väl dags för det snart.

Sitter och kollar på 3:an nu, världens mest underbaraste program

 

Sex and The City.

Helt underbar serir, jag bara älskar den.

En av dom bästa serierna som gjorts.

Fick hela den boxen när jag fyllde år utav A.

Inget blev lyckligare än jag. *Love*

 

Så nu ligger jag här hemma och slö kollar lite granna.

Pratade med A förut, ingen fiskelycka i dag.

 

Har här i kväll avnjutit ett gott HallonTe.

Och nu brinner ett underbart doftande vanlij ljus.

Har även ett som luktar passionfrukt. Det luktar himla gott. :-)

 

Så snart är det dags för att krypa ner i sängen,

gissar på att katterna följer med till sängen oxå.

Lyxar nog till det med att ta med Laptopen till sängen i dag.

 

Så sov så gott allihopa.

 

 

¤BeyondTheShadows¤

Av beyondtheshadows - 26 juli 2010 14:56

SKa jag skratta eller gråta åt mig själv?

Här sitter jag nu i min lägenhet och vet inte vad jag ska göra.

Jag som längtat lite efter egen tid och har nu fått det.

Ska man då sitta och känna att jag måste göra nått?

Kan jag inte bara få vara i dag?


Vet inte varför jag blir så här.

Sitter och bara längtar efter att få vara en stund för mig själv.

Så när stunden väl kommer då vet jag inte vad jag ska ta mig till.


Mene upplägget ser väl ut som så att jag lägger mig på soffan ett tag,

sen ska jag nog ta mig ut på promenad.

Ja så får det se ut i dag.


Nu blir det soffan i alla fall en stund och bara ha det bra en stund.


Vad ska ni andra göra då?

Av beyondtheshadows - 26 juli 2010 13:14

Nu blir det för mig lite Ego tid.

Sambon har dragit i väg för fiske och kommer inte hem förän i morgon.

Så det är jag och katterna kvar hemma :-)


Men denna ego tid den är välbehövlig.

Trodde dock att det skulle vara fint väder i dag så jag kunde sitta på balkongen och sola mig lite granna.

Men så blev det inte alls, solen lyser med sin från varo och det är endast 16 grader ute.

Så det blir ett skönt bad med doft av Kokos. :-)

Och så en bok i badet.

Det kan inte bli bättre. Lite egen vård så här mitt på dagen.


Jag åtekommer senare under dagen och berättar vad jag har hittat på.

Nu skuttar jag ner i badet.



/BeyondTheShadows.

Presentation


En ärlig blogg om mitt liv. Här följer du mitt liv med mina tankar, funderingar, motgångar och medgångar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

BeyondTheShadows


Ovido - Quiz & Flashcards