Alla inlägg under augusti 2010

Av beyondtheshadows - 29 augusti 2010 09:49

Äntligen börjar jag känna att det går åt rätt håll.

Jag börjar att bli frisk efter denna monster förkylning.

*Lovely*


I går fick jag ett samtal i från Vännen J.

Hon har blivit så sviken och lurad.

Det där gör mig så jävla arg.

Att en som kallar sig "Vän" går och lägger sig med den killen som J länge spanat in. Fy Fan säger jag bara.

Du är så jävla äcklig.

Så klart ska man få ligga med vem som helst visst.

Men går inte vänner före en karl?

Eller är det vännerna som är utbytbara?

Jag mår illa när jag hör vad "vännen" har gjort.

Jag vill bara kräkas.

Om någon säger att jag ser bra ut så måste jag väl inte promt lägga mig med han som säger det?

Hon söker bekräftelse o ja de får hon, men fattar hon inte att det pratas?

Staden vi bor i är inte stor och snart får du lov att flytta här i från för att du inte kommer att kunna bo kvar.

Men du klarade ju av att sitta och kolla J i ögonen  morgonen efter, och dagen efter det.

Varför vänta en vecka?

Kanske har du lite skam i kroppen.

Det gör så ont att höra tårarna i andra sidan luren. Att någon sårar så hårt som kallar sig "Vän".......



Fy Fan!!!

Av beyondtheshadows - 24 augusti 2010 18:34

Vem är det som har rätt att dömma mig?

Vem har rätt att säga nått om hur jag beter mig eller hur jag mår?

Om man inte ens har frågat hur det är så kanske man inte ska dömma andra, eller har jag fel?


Allt detta med vad man borde göra,

men om jag inte vill göra det som BORDES göras måste jag göra det då?


Jag blir bara så trött på att kunna snubbla över ett inlägg som indirekt är menat mot just mig.

Och du känner inte mig du som skrivit detta.

Komentaren kommer att komma:

-Om du tar åt dig så dant så stämmer det ju, eller?


VÄX upp för fan.

Vi är lika gamla, men så jävla omoget.


Är bara trött på all jävla småsnack och skit snack som är i denna stad,

att jag i bland bara känner att jag vill bort.

Dra här i från. Men är inte det att fly?


Vad är skillnaden på att fly eller flytta?

Är det rätt eller är det fel?


Prata med mamma förut, kanske en ledig dag nästa vecka och en dejt med Mamma.


/Sofia

Av beyondtheshadows - 23 augusti 2010 17:03

Nu kommer snart mitt besök hit.

Fröken J som kommer och spenderar natten här med vad jag gissar en massa skvaller och skitsnack kan jag tro.


I går åkte jag ut till Bror och C.

Vad jag älskar att vara där, där sitter C med sin underbart vackra mage och är bara vacker och helt underbar.

Vi pratar om allt.

Och jag känner att jag får lätta hjärtat.

Är det inte underbart?

Får ett sms av henne sedan som gör att hela kroppen blir varm av lycka och en tår rullar ner för min kind.

En san vän det är precis vad hon är.

MAn önskar man hade flera såna vänner som är som hon, men endå inte.

Vill inte att alla ska vara som C, hon är ju speciell för mig.


I kväll blir det en lugn kväll.

Tv och massa prat.


Har fått en läkar tid nu på grund av min huvudvärk som jag har varendaste dag.

Sitter nu med värk.


Nä dags att köra ett ryck här innan J kommer.



/Sofia

Av beyondtheshadows - 19 augusti 2010 18:54

Det var det bästa som jag kunde komma på   


Sitter här i soffan efter att ha ätit lite pizza,

villle inte alls laga mat i dag så det fick bli King´s Pizzeria.

(jag lovar det dög det med)


Har jobbat i dag precis som vanligt.

Gott bra, bättre än tidigare i veckan då humöret och allt verkligen var bara skit.

Idag har vi till och med haft roligt om jag ska vara helt ärlig.


Efter maten nu tänkte jag ta mig ett ryck att köra lite städ här hemma eftersom det är skönt att ha det gjort i morron när det är fredag och allt.

Men jag kom till att fixa disken och slänga sopor, sen gav jag upp alldeles för trött och för ont.

Har fått ett förbannat skavsår från mina jeans på insidan av låret och det har skavt hela dagen.

DET GÖR ONT!!!!

Men tacka vet jag Helosan salva. Det löser allt   


Nu blir det lite mera dator en stund, och så en tidig kväll i kväll.

(som om jag orkar nått annat)


Ha en underbar kväll och mys ordentligt i höstmörkret.



/Sofia

Av beyondtheshadows - 18 augusti 2010 18:05

Nu är jag lite smått jävla förbannad.

JAG har ett liv precis som alla andra, ett liv där jag kan bestämma själv att så här vill jag göra eller inte göra.

Men det verkar tamej fan inte passa.

Nä inte ska jag tycka och bestämma nått själv.

Jag vill bara skrika VA TYST!!!!!


Jag vet att hon kommer våran gemensamma vän.

JAg vet att ni ska ha fest, ni och alla andra eftersom ni visst råkade glömma att JAG kanske ville vara med, MEN vet ni en sak. Min värld, mitt liv stannar inte upp bara för att vännen kommer hem.

Sorry att jag har skippa den där delen av livet där det gäller att vara alla till lags.

Eller att jag inte vill bli aprak för att det är fest.

Och när jag säger att jag inte vet om jag kommer på festen ta det då.

För jag har en vilja oxå och kan bestämma mig själv vad som passar mig.


Jag känner hur ilskan i min kropp bara kokar.


Helvetes jävla skit.


Ja hon kommer hem men varför känns det då mest som att jag är stressad?

Jag vill kanske inte träffa alla runt henne utan bara henne.

Vi har planerat att ses vilket vi ska göra.


MEn varför är jag den som man sist kommer att tänka på?

Är jag ett andra hands val?

Syns jag inte?

Va fan är problemet?


På jobbet då syns jag inte.

(konstigt nog med alla dessa 87 kg)

Mina arbetskamrater glömmer mig, ja eller tar inte in mig i arbetsgruppen.

Välj ni vilket som låter bäst.

FAn fan fan fan......


Dom senaste dagarna har bara varit skit.

Huvudet värker mer och mer, axeln gör ont.

Jobbet känns trist, jag är stressad, jag är trött.


You name it.


Nä jag skiter i detta.

Nu blir det mat. A är kock i dag. Pommes o Hamburgare.


Ha Det!

Av beyondtheshadows - 16 augusti 2010 15:22

 

 

* För det första jag vill gå ner i vikt.

(jaha ovanligt tänkter ni säkert nu)

Nä det är det väl inte, finns det någon som inte vill gå ner?

Ja det skulle va den smale grannen under oss förståss.

Men jag vet inte vad jag ska göra.

Jag har ju inte världens bästa pli på mig själv.

Jag velar och tänker likt som många andra, jag tar det i morgon.

MEn jag vill vara så där duktig som jag var i början av året, varför fortsatte jag inte bara?

Jag sluta röka och även träna på samma gång.

Gick ner 4 kg under den tiden som jag tränade, och nu har jag väl gått upp dom 4 kg och 4 till. Starkt jobbat F.

 

 

* Jag vill lära mig fota, då menar jag ordentligt.

Vill lära mig Photoshop på riktigt och inte bara på måfå.

Utan hela programmet. Skulle väl då behöva ha en bättre kamera, men det har vi absolut inte råd med. Börja spara kanske?

 

 

* Skaffa mig en hobby, det vore nått att satsa på det oxå.

Men jag vet bara inte vad jag ska göra riktigt.

Känner bara i bland att livet är bra jävla tråkigt. Går det ut på att man ska jobba jämt och ständigt för att sedan vara så jävla tröt att man måste vila middag och rent av lägga sig för natten.

Detta med att jobba det kan reta gallfeber på mig.

Jag orkar ju inget annat. Bara jobba och ja visssa dagar inte ens det.

 

* Jag vill flytta, vad håller mig kvar just här?

Ja det skulle väl vara att jag har en fast tjänst här och jobb inte växer på trän.

Men vadå jag kan väl pendla. JAg behöver väl inte flytta 40 mil här i från.

 

*Jag vill hitta oss ett hus. Hyr eller köp spelar ingen större roll just nu.

Nått som vi kan ha råd med. Finns det nått sånt då? nja inte riktigt just nu kanske.

 

Det finns mycket som jag skulle vilja göra, men hur ska jag gå till väga att göra det jag vill då?

Jobbfronten där väntar jag på besked från ett annat håll.

Ett jobb på en gruppbostad vilket skulle passa mig bra mycket bättre än det som jag har just i dag.

Vikten, ja den kan jag ju bara ta hand om själv. Ingen annan kan ju göra det åt mig. Det är väl bara att morska upp sig, ta sig kragen.

 

Ja nu har jag lite o tänka på i alla fall.

(som om jag inte hade det innan)

 

    F

Av beyondtheshadows - 16 augusti 2010 11:45

Redan har det gått två år sedan missfallet.

2 hela jävla år. och jag hatar den här dagen, Allt känns som i går kännslan ja allt känns precis som då.

Tiden går fort.


Är hemma från jobbet i dag, hade grym huvudvärk när jag vaknade.

Så jag ringde och sjukskrev mig igen.

OCh nu känner jag ännu mera att jag saknar att vara på en gruppbostad.

Detta med dagverksamhet är nog inte alls min grej.

Men det är klart de får gå till jag kan hitta något annat.


A är i väg och jobbar i dag. Skönt för honom att få jobba lite igen   


I dag kommer det inte att hända så värst mycket.

Ska ringa snart och friskskriva mig till i morgon så jag kan återgå till jobbet.

Men annars blir det bara att ligga i soffan och ta det lugnt.

Det är vad det lutar åt.

Ska lägga mig nu och kolla Hem till Gården.


Hoppas dagen blir underbar.



  F

Av beyondtheshadows - 11 augusti 2010 17:09

Det är det om jag inte blir sjuk just nu.

Började jobba i måndags (som jag redan sagt)

Alltså umgåtts med samma personal och brukare alla dagar.

I dag har jag då först fått tagit hand om en magsjuka då en brukare kräktes   , dock var det bara soperna då en annan torka upp det värsta.

När dagen är så gott som slut så ska jag gå ner med en annan brukare till sin buss. Frågar honom om allt är bra och skojar till det lite lätt och får tillbaka världens STÖRSTA nys,

Jag blev total dyngsur.

*Urk*

Så blir jag inte sjuk nu så är det som sagt ett stort under   


Men nu är dagens arbete avslutat och jag sitter här i soffan och bara tar det lugnt.

Är jättetrött i dag. Blev visst aldrig pigg i dag.


Funderar om man skulle lägga sig i ett skönt bad senare med ett glas vin och bara ta hand om mig själv.

Lite ansiktsmask, lite Body scrub, pedikyr och manikyr.

Det låter väl som nått bra va?

Tror att det lutar åt det hållet.

Så en tidigt kväll lär väl denna kväll bli oxå.


I vilket fall som helst så ska vi snart laga lite mat i alla fall börjar bli hungrig nu.



Have a nice Day.


¤BeyondTheShadows¤

Presentation


En ärlig blogg om mitt liv. Här följer du mitt liv med mina tankar, funderingar, motgångar och medgångar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

BeyondTheShadows


Ovido - Quiz & Flashcards